Documente achiziție servicii catering – 2025/2026

Caiet de sarcini nr. 896/31/07/2024

privind achiziția de servicii de catering, cod CPV 55524000-9

1. AUTORITATEA CONTRACTANTĂ:

DenumireaGrădinița cu Program Prelungit Rița-Gărgărița, Agigea
AdresaAgigea, str. Nicolae Iorga nr. 7, jud. Constanta
Telefon / Fax0241/738234
CUI29286505
Principala activitateEducaţie
Obiectul contractuluiServicii de catering – Grădinița cu Program Prelungit Rița-Gărgărița, Agigea cu sediul în str. Nicolae Iorga nr.7 Anexa grădiniței cu sediul în str. Al. Ioan Cuza Agigea Grădinița P.N. structura Lazu cu sediul în Simion Bărnuțiu, Lazu

2. CERINŢE GENERALE

CAIETUL DE SARCINI face parte integrantă din documentația pentru elaborarea și prezentarea ofertei și constituie ansamblul cerințelor pe baza cărora se elaborează de către fiecare ofertant, propunerea sa pentru achiziția de servicii de catering pentru un număr estimat în medie de 120 preșcolari – pregătirea, prepararea și livrarea zilnică a hranei.

Serviciile de catering vor fi prestate in baza contractului de servicii de catering conform solicitării autorității contractante.

3. OBIECTUL CONTRACTULUI

Obiectul contractului de achiziție publică îl constituie prestarea serviciilor de catering, respectiv pregătirea, prepararea și livrarea zilnică a hranei la Grădinița cu Program Prelungit Rița-Gărgărița, Agigea, anexă și structura Lazu, pentru un număr estimat în medie de 120 de preșcolari.

4. DESCRIEREA SERVICIULUI DE CATERING

Prestarea serviciilor de catering constă în asigurarea micului dejun, a mesei de prânz și gustare.

Prestatorul trebuie să asigure termenele de livrare a hranei (conform solicitării autorității contractante).

Hrana caldă este pentru un număr mediu de 120 copii, cu un meniu prestabilit săptămânal, la ore exacte (micul dejun, prânzul, gustarea, de luni până vineri) respectându-se numărul de calorii conform legislației în vigoare.

Numărul de porții comandate zilnic se va realiza in funcție de prezenta zilnică a copiilor in gradinita, existand fluctuatii in functie de numarul de intrari si iesiri, precum si in functie de anumite situatii ce pot interveni (de ex. boala, intolerante alimentare).

Comanda pentru numarul de portii ce vor trebui preparate si servite se va face zilnic pana la ora 8:00 si va fi valabil pentru micul dejun, masa de pranz si gustarea din ziua in curs. Comanda se va face de catre persoana desemnata de directorul institutiei.

Termenele de livrare vor fi urmatoarele:

  • Ora 9:00 pentru micul dejun
  • Ora 11:30 pentru pranz

Prestatorul serviciilor de catering nu are voie sa modifice numarul de portii si meniul stabilit, fara acordul beneficiarului.

Persoana desemnata din partea autorității contractante va ţine evidenţa cantităţii de produse consumate, menţionând categoriile de beneficiari, tipul de produs, cantitatea/porţie, numărul de porţii, numărul de zile de şcoală şi evidenţa numărului de copii.

Cantitățile constatate lipsă, dacă vor exista, vor fi acoperite in cel mai scurt timp posibil.

Principiile care trebuie respectate în pregătirea mâncării pentru copii:

  1. Nu se adaugă aditivi alimentari, conservanţi sau orice alt tip de potenţiatori de arome şi gust;
  2. Evitarea mâncărurilor care solicită un efort digestiv puternic sau care au efect excitant ori a căror combinaţie produce efecte digestive nefavorabile;
  3. Mâncarea livrată trebuie gătită în dimineaţa zilei în care se serveşte, păstrându-se în condiţii igienico-sanitare şi la temperaturi corespunzătoare, conform legislaţiei în vigoare.

Pentru respectarea principiilor de hrană sănătoasă, produsele alimentare vor fi livrate zilnic din unităţi autorizate/înregistrate sanitar-veterinar şi vor fi depozitate în condiţii de siguranţă alimentară, stabilite de către autoritatea contractantă în conformitate cu prevederile legislaţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor.

Prestatorul autorizat va păstra şi va prezenta organismelor de control competente, documentele comerciale şi tehnice privind produsele alimentare distribuite în unitatea şcolară, precum şi documentele care să ateste calitatea şi siguranţa acestora, după caz;

Prestatorul isi asuma responsabilitatea ca micul dejun, masa de pranz si gustarea sa fie adecvate varstei copiilor continand necesarul de elemente nutritive specifice fiecarei varste.

Portiile vor fi pregatite si preparate de catre ofertant in cantitatile si continutul caloric stabilit prin normele de hrana prevazute de legislatia in vigoare care stau la baza unei alimentatii sanatoase pentru copii.

Pentru a se realiza un aport echilibrat al factorilor nutritivi trebuie ca alimentele sa fie combinate intr-un anumit mod si in anumite proportii conform nevoilor organismului.

La prepararea mancarurilor se vor folosi gramajele indicate conform prevederilor retetarelor.

Predarea – preluarea hranei se va face la sediul Gradinitei, sub supravegherea persoanei desemnate care va consemna aspectul cantitativ si calitativ al alimentelor intr-un registru.

Persoana desemnata din partea autorității contractante are obligaţia de a păstra avizele de expediţie aferente fiecărei distribuţii.

În cazul în care se constată unele deficienţe în prestarea serviciilor, acestea se vor comunica în scris prestatorului;

In cazul in care se constata abateri ce pot conduce la consecinte grave pentru sanatatea copiilor, personalul administrativ va avea dreptul sa opreasca distribuirea hranei, iar prestatorul va fi obligat sa inlocuiasca alimentele sau hrana in cauza cu altele corespunzatoare, in decurs de o ora, fara a pretinde plati suplimentare pentru aceasta. Dacă deficienţele nu sunt remediate în termenul stabilit, se va putea declanşa procedura de reziliere a contractului cu toate consecinţele care decurg din aceasta.

Particularitati ale meniurilor solicitate:

Descrierea produsului pentru o porție/meniuCaracteristici minime
Fel principal
Ciorba200 grame
Felul II +garnitura200 grame
Paine40 grame
Gustare
-Patiserie dulce (plăcintă cu branză, plăcintă cu mere, alte variante);
-Fructe
80 – 100 grame

Transportul hranei se va face numai cu mijloace de transport autorizate sanitar-veterinar, autorizatia insotind in permanenta mijlocele de transport dotate corespunzator, folosite in scopul pentru care au fost autorizate, insotite de personal calificat, echipat corespunzator si avizat medical. Hrana calda trebuie livrată în recipienţi termoizolanţi, care au capacitatea de a mentine mancarea calda. Vesela si tacamurile sunt asigurate de achizitor.

Prestatorul va asigura servirea cu transport si personal propriu, astfel incat sa fie asigurata respectarea normelor de igiena si sanitar veterinare, servicii ce vor fi luate in calcul la stabilirea pretului final de pe listele de meniu anexate la caietul de sarcini.

Fiecare persoana/salariat care lucreaza in zona de manipulare a alimentelor va mentine igiena personala si va purta echipament de protectie si de lucru adecvat si curat.

Personalul prestatorului care manipuleaza hrana calda si hrana rece la sediul beneficiarului, va avea controlul medical periodic efectuat la zi si va fi dotat cu echipament de protectie adecvat. Numai acest personal, avizat medical va distribui felurile de mancare.

Produsele intermediare si produsele finite, posibile de a fi mediu de dezvoltare a microorganismelor patogene sau de a forma toxine, trebuie mentinute la temperaturi care sa nu prezinte risc pentru sanatate. Pentru siguranta alimentelor, se vor permite perioade limitate, in afara temperaturii potrivite, atunci cand este necesar ca alimentele sa se adapteze modalitatilor de preparare, transport, depozitare, prezentare si servire.

Se recomanda ca hrana beneficiarilor sa fie servita la aproximativ 30 min. de la preparare. In caz contrar, ea trebuie mentinuta la o temperatura mai mare de 60 grade Celsius pentru hrana calda si la max. 4 grade Celsius pentru hrana rece.

Este interzisa pastrarea alimentelor de la o masa la alta.

Pe parcursul anului meniul poate fi modificat in functie de preferintele copiilor/intolerante alimentare.

6. CONDlTII MINIME IMPUSE DE AUTORITATEA CONTRACTANTĂ

Ofertantul impreuna cu reprezentantul autoritatii contractante au obligatia prelevarii de probe, la sediul unitatii beneficiare, din fiecare fel de mancare conform legislatiei in vigoare, care se vor pastra 48 de ore de la data prelevarii in recipiente corespunzatoare, sterilizate prin fierbere, sigilate si etichetate corespunzator, in spatiu frigorific special destinat si adecvat acestui scop, dotat cu termometru si grafic de temperatura actualizat de persoana responsabila desemnata.

Eticheta va avea mentionata urmatoarele date: data recoltarii, ora recoltarii, denumirea felului de mancare recoltat, semnatura persoanei care a recoltat proba.

Se interzice darea in consum a alimentelor in situatia nerecoltarii probelor alimentare din fiecare fel de mancare.

In cazul aparitiei unor imbolnaviri sau suspiciuni de imbolnaviri cu transmitere digestiva la copiii care au servit masa, vor putea reprezenta in caz de litigiu, o asa numita „contraproba”.

In situatia nerespectarii de catre personalul propriu a masurilor referitoare la prevenirea si combaterea bolilor transmisibile, cat si a normelor sanitar – veterinare, prestatorul va suporta dupa caz sanctiuni administrative, contraventionale sau penale.

Ofertantul are obligatia sa permita membrilor desemnati ai comisiei de monitorizare a serviciului de catering, constituita de beneficiar avand ca atributiuni respectarea prevederilor contractuale de catre partile contractante, cat si a prevederilor legale, normele sanitar veterinare si de igiena legate de obiectul contractului, a carui identitate va fi adusa la cunostinta prestatorului in scris sa efectueze periodic si inopinat controale la sediul prestatorului unde se prepara hrana.

Personal solicitat:

  • Minimum 1 bucatar
  • Minimum 1 ajutor de bucatar

Obiectul contractului trebuie să aibă corespondent în codul CAEN din Certificatul Constatator emis de ONRC, iar ofertantul trebuie sa fie autorizat sa desfasoare activitatile aferente contractului, pentru codul CAEN 5621 – Activitati de alimentatie (catering) pentru evenimente.

7. PRETUL CONTRACTULUI

Pretul contractului de servicii catering ramane ferm pe toata perioada derularii acestuia, nu se actualizeaza, cu exceptia modificarilor legislative privind T.V.A.

8. CONDIŢII DE PARTICIPARE

Operatorii economici trebuie sa aibă capacitatea profesională si autorizarile necesare prestarii serviciilor de catering conform cerintelor de mai sus.

În vederea calificării, ofertanții depun obligatoriu următoarele documente:

  1. Certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comertului de pe lânga tribunalele teritoriale din care sa rezulte ca obiectul de activitate al ofertantului include serviciile care fac obiectul achizitiei- copie lizibila, stampilata, semnata de catre reprezentantul legal al ofertantului si continând mentiunea „conform cu originalul”;
  2. Certificat de înregistrare cu datele de identificare ale ofertantului, în copie lizibilă cu mențiunea „conform cu originalul”
  3. Autorizație de înregistrare sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor pentru schimburi intercomunitare cu produse alimentare de origine animala, emisă de către A.N.S.V.S.A., în copie lizibilă cu mențiunea „conform cu originalul” si alte autorizatii potrivit normelor legale;
  4. Autorizație sanitar veterinara pentru mijloacele de transport a produselor de origine animala;
  5. Dovada ca ofertantul detine un mijloc de transport echipat si dotat corespunzator pentru transportul hranei, pentru transportul marfurilor perisabile, in copie lizibila cu mentiunea „conform cu originalul”;
  6. Declaratie privind respectarea cerintelor din caietul de sarcini;
  7. Declaratie privind neincadrarea în situaţiile prevăzute la art. 164 din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice;
  8. Declaratie privind neîncadrarea în situaţiile prevăzute la art. 165 din din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice;
  9. Declaratie privind neîncadrarea în situaţiile prevăzute la art. 167 din din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice;
  10. Declaratie privind conflictul de interese;
  11. Formular propunere financiara.

In cazul în care unul dintre ofertanți nu va prezenta unul dintre documentele solicitate, oferta va fi descalificată.

10. CRITERIUL DE ATRIBUIRE: cel mai bun raport calitate – preț

Finalizarea achiziției se va realiza cu încheierea unui contract cu ofertantul câştigător.

11. RAPORTAREA ACTIVITĂȚILOR. CONDIȚII DE RECEPȚIE ȘI PLATĂ A SERVICIILOR PRESTATE

Plata contravalorii serviciilor prestate se va face în lei, pe baza facturii fiscale, cu ordin de plată, după prestarea și recepția serviciilor.

Plata serviciilor prestate se va efectua în termen de maxim 30 de zile de la primirea de către Achizitor a facturii emise de Ofertant la încheierea perioadei serviciilor prestate, încheiere consemnată prin recepția calitativă și cantitativă a serviciilor.

Recepția serviciilor va fi consemnată printr-un proces verbal de recepție întocmit în două exemplare, unul pentru Achizitor și unul pentru Prestator.

Documente care vor însoți factura: procesul verbal de recepție.

12. ANEXE

  • Variante orientative de meniu;
  • Declaratie privind respectarea cerintelor din caietul de sarcini;
  • Formular propunere financiara.

PROCEDURA PROPRIE pentru achizitia publica de SERVICII DE CATERING CPV 55520000-9 2025

Rița Gărgărița
Prezentare generală a confidențialității

Cookie-urile sunt fişiere de mici dimensiuni, alcătuite în general din texte şi cifre, care la accesarea unui site sunt salvate în browserul utilizat de către computer, telefon, tabletă sau orice alt dispozitiv prin care se accesează online site-ul respectiv. La fiecare accesare ulterioară a site-ului, browserul trimite către serverul site-ului web acest fişier, permițând astfel, identificarea unui vizitator care a revenit pe site.